Ahad, 15 Mei 2016

REFLEKSI DIRI HANAN


Assalamualaikum, nama saya Hanan Najihah Binti Mizan , disini saya ingin berkongsi sikit pengalaman saya bersama adik-adik dari sekolah kebangsaan chenderong kelubi, apa yang saya dapat daripada program jalinan masyarakat untuk murid asli ialah sebelum hari kejadian, saya selaku biro Multimedia, sama-sama menyiapkan blog, banner, profile picture ahli dan lain-lain. Daripada situ, saya dapat lihat kerjasama antara ahli dalam menyiapkan tugasan masing-masing. saya sangat gembira dan tidak sabar untuk menunggu tibanya hari yang memberi pengalaman yang berharga dalam hidup saya. Pada 7/5/2016 tibalah kami di sekolah kebangsaan chenderong kelubi,perak untuk melaksanakan misi kami. sewaktu tibanya disekolah tersebut kami disambut oleh pihak sekolah, tok batin dan pelajar dengan persembahan. Meraka menyambut kami dengan penuh penghormatan. Saya dan kawan-kawan begitu semangat untuk menjalankan tugas disana. Semasa program bermula, murid-murid telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut bunyi haiwan. saya telah menjadi fasi untuk kumpulan itik. kumpulan saya terdiri daripada lapan orang iaitu 4 lelaki dan 4 perempuan. Mereka ini pada mulanya agak pendiam, tapi lama kelamaan mereka semakin mesra. Saya sangat gembira dapat mengenali mereka walaupun dalam tempoh yang singkat. Apa yang saya lihat dalam diri mereka ini sangat bersemangat dalam melakukan sesuatu dan tidak berputus asa. Saya sangat bangga dengan adik-adik di sekolah kebangsaan chenderong kelubi ini. Selain itu saya juga sempat belajar bahasa pertuturan mereka walaupun sedikit. Setelah satu hari berkampung di sana tibalah masa untuk kami berpisah dengan adik-adik. Bak kata pepatah setiap pertemuan pasti ada perpisahan. saya doa agar adik-adik sentiasa Berjaya dan dapat mencapai cita-cita masing-masing. Tidak lupa saya juga ucapankan ribuan terima kasih juga kepada pihak sekolah terutama pengetua kerana sudi menerima kami dengan tangan yang terbuka. Sekian terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan